Eksamensangst

Vi kender alle det at være nervøs, for at skulle til eksamen. Det at der står noget på spil, at vi skal præstere. Det er okay at være lidt nervøs, da det kun skærper vores sanser. Det gør dig kampklar, og parat til at yde det bedste. Men hvad gør man, hvis nervøsiteten har taget overhånd? At det lige frem bliver angstprovokerende, af at tænke på eksamen. Hvis angsten får overtaget, begynder du…
  • at få svært ved at koncentrer dig om din læsning.
  • at læse dag og nat, men kan ikke huske noget af stoffet.
  • konstant at tænke på eksamen med masse af bekymring og selvkritik.
  • at forvente det værste til eksamen. Frygte den berømte sorte klap. Angst for bryde sammen.
  • at være opgivende, trist og måske grædende.
  • at være irriteret og vred uden årsag.
Er det noget du kan nikke genkende til, så lider du måske af eksamensangst. Vi har hjulpet flere med eksamensangst. Der er flere måder at komme eksamensangst til livs. De to metoder vi anvender, er hypnoterapi og psykoterapi/samtale/coaching. Psykoterapi /samtale/coaching Her vil vi via samtaler finde frem til din ressourcer, og gøre dig bevidst om dine styrker, og hermed give dig værktøjer til at kunne håndtere eksamenssituationen. Yderlig vil vi kunne arbejde med dit selvværd og dine evt. overbevisninger, f.eks. det at ikke føle sig god nok.