Eksamensangst

Vi kender alle det at være nervøs, for at skulle til eksamen. Det at der står noget på spil, at vi skal præstere. Det er okay at være lidt nervøs, da det kun skærper vores sanser. Det gør dig kampklar, og parat til at yde det bedste. Men hvad gør man, hvis nervøsiteten har taget overhånd? At det lige frem bliver angst provokerende, af at tænke på eksamen. Hvis angsten får overtaget, begynder du…
  • at få svært ved at koncentrer dig om din læsning.
  • at læse dag og nat, men kan ikke huske noget af stoffet.
  • konstant at tænke på eksamen med masse af bekymring og selvkritik.
  • at forvente det værste til eksamen. Frygte den berømte sorte klap. Angst for bryde sammen.
  • at være opgivende, trist og måske grædende.
  • at være irriteret og vred uden årsag.
Er det noget du kan nikke genkende til, så lider du måske af eksamensangst. Vi har hjulpet flere med eksamensangst. Der er flere måder at komme eksamensangst til livs. De to metoder vi anvender, er hypnoterapi og psykoterapi/samtale/coaching. Hypnoterapi/hypnose Er en rigtig god måde, at arbejde med eksamensangst på. Ved hypnose ligges du i en trancelignende tilstand, hvor du er afslappet og modtagelig overfor de ting, som vi fortæller dig (ressourcer som er fundet i samarbejde med dig). Her vil vi kunne give instruktioner til at ændre din adfærd, samt lindre dine symptomer så som:
  • Dæmpe/fjerne dine dårlige støjende tanker.
  • Dæmpe/fjerne din præstationsangst.
  • Styrke din tro på dig selv.
  • Øge dit selvværd.
Husk at du aldrig kan blive hypnotiseret, hvis du ikke selv ønsker det. Du skal have et ønske om at ville ændre noget, f.eks. din eksamensangst.

Timepris (50 min.) =   700,-